Élet. Minőség. Természetesen.

piacter fc
3 minutes reading time (560 words)

Vivicittá 10 km futás pulzuskontrollal

Vivicittá 10 km futás pulzuskontrollal

  

Szeretem megtervezni a dolgaimat. Ezért a keddi edzés után el is döntöttem, hogy vigyázok a szívemre, és ma pulzuskontrollal teljesítem a Vivicittá 10 km-es távot.  Bekalkuláltam, hogy a gyógyszerem miatt most magasabb az alap pulzusom, ami tempó futás hatására pillanatok alatt felszökik  akár 170-ig is. Továbbá figyelembe vettem, hogy a tegnapi pulzuskontrollal futott 5 km-en könnyedén tartottam a 138-as átlag pulzust. Tehát kitűztem a célt mára: átlag 140 bpm. De azt senki sem mondta, hogy indulás előtt a rajtzónában ácsorogva már 102 lesz az alap pulzusom!!! 

 Azt hiszem ez az a versenytapasztalat, amit egyetlen edző vagy szakkönyv sem tud megtanítani Neked, amíg Te magad ott nem állsz. Nem is akartam hinni a szememnek. De annyi volt. 97 és 102 között ingázott, miközben én csak álldogáltam, bámészkodtam és zenét hallgattam. Át is futott az agyamon, hogy valami kihívás csak kell mára, hiszen a 10 km, mint távolság már nem az, gyorsan futni nem lehet, a vércukorszintem pedig biztosan stabil marad végig, hiszen minden előkészületet megtettem ennek érdekében.

Vivicitta 2017 pulzusmero

Nem álltam be a 2-es rajtzónába, ahová eredetileg az 5 percen belüli kilométerekkel neveztem, hanem hátrébb álltam, hogy kevesebb embernek kelljen kerülgetnie. Gondoltam az nem lenne most jó hatással a lelkemre. Az első néhány kilométeren folyamatosan csak arra koncentráltam, hogy 150 alatt tartsam a pulzusom, ami már az első lépések után megugrott. Lassú lépések, légzéstechnika, szép és nyugodt gondolatok, semmi tombolás a zenére. Majd ahogy haladtunk kezdtem elfogadni, hogy ez is ugyanolyan komoly munka – mármint a pulzusom kordában tartása – mint a tempó futás. Belesimultam a tömegbe, élveztem, hogy az Andrássy út kellős közepén futok, és minden piros lámpán mosolyogva átsuhanok. Lenyugodtam, kezdtem érezni, hogy okos lélegzetvételekkel, stabil tempóval már csökkenteni is tudom a pulzusomat. Frissítés, megállás vagy akár lassulás nélkül futottam végig a 10 km-t, az egyetlen pillanat, amikor picit megugrott a pulzusom a célba érkezéskor történt, amikor is jól orrba nyomtam egy kedves fickót a felemelkedő karommal. De pacsiztunk, szóval nem orrolt meg rám J Végül 143-as átlag pulzussal  és 01:04:17-es idővel értem célba, valamint igazán elégedetten. És ha valaki szól, hogy fussak még 10 km-t, az is belefért volna.

A mai versenyre normális esetben nem választom a pulzuskontrollt (az előzményekről ITT olvashatsz), de mégis nagyon élveztem a futást! Tisztában vagyok vele, hogy fejlődni, gyorsulni a pulzuskontroll segítségével jobban tudok. További nagy előnye még, hogy hatékonyabb általa a zsírégetés, ami az inzulinrezisztencia és a pajzsmirigy alulműködés miatt alattomosan próbálkozó zsírpárnák elleni harcban komoly segítség. A mai 10 km alatt elégetett 549 kcal 23%-a történt zsírfelhasználásból (ezek a saját élettani adataimból számított értékek, és csak rám vonatkoznak), míg tempó futásnál nálam a zsírégetés százaléka akár a felére is le tud csökkenni. Ami nagyon nem  mindegy, hiszen akkor nagyobb részben használok a vércukorból és a glikogén raktárakból energiát, tehát nagyobb a hipoglikémia veszélye. 

FullSizeRender 2 masolat1

Ha szeretnél többet megtudni a verseny előtti és utáni táplálkozásról, akkor nézd meg EZT a 6 perces videót!

Lelkes vagyok és elégedett, valamint nagyon fáradt is, mert amire megszerveztem a családom életét, hogy el tudjak menni futni, majd a verseny után bepótoltam minden elmaradt tennivalómat, teljesen kitikkadtam J

 

Ha tetszett amit most tőlem olvastál, kérlek oszd meg a barátaiddal, és tarts velem legközelebb is! A "Feliratkozás a blogra" gombbal értesítést kaphatsz e-mailben a jövőben megjelenő bejegyzésekről, az "Airmid nyomában" Facebook oldalamon pedig rendszeresen olvashatsz posztokat egészségmegőrzés témában.

A bejegyzésekre vonatkozó szerzői jogi nyilatkozatot a weboldal alján találod!

Köszönöm, hogy velem tartottál!

0
Anyák napjára
Táplálkozási tippek futóversenyhez

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2019. február 16. szombat
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.

Captcha kép