Élet. Minőség. Természetesen.

piacter fc

.

Félmaratoni visszaszámlálás: 7

FullSizeRender-3-msolata-2-6

A felkészülést június közepén kezdtük, és július végén, majd augusztus végén is indultam edzőversenyen. Nekem valószínűleg eszembe sem jutott volna ilyesmi, de az edzőm tanácsára először egy 12 km-es éjszakai Panorámafutáson vettem részt a Dunakanyarban, majd egy 17 km-es nappali versenyen is ugyanott. Igaza volt, bármilyen keményen is dolgozom edzésen, soha nem tudok olyan teljesítményt nyújtani, mint egy versenyen. Ráadásul a futáson kívül annyi minden másra is figyelni kell ilyenkor, hogy jobb ha a bakikat nem élesben követem el.
 

Ezt tanultam az edzőversenyek alatt: 

  • Éjszakai buli után nem kellemes futóversenyen indulni másnap.
  • Az alkoholnak (még ha mértékkel fogyasztjuk is) valóban erőteljes a dehidratáló hatása, ami még napokig érezhető. Elméletben ezt eddig is tudtam, most meg is tapasztaltam.
  • A cipőfűzőt nem szabad túl szorosra kötni, mert X kilométer után már elkezd dagadni a lábfej, és nem szereti a szorítást.
  • Az erőmet be kell osztani.
  • Vízzel teli hassal nem komfortos érzés a futás.
  • Egy jó bemelegítő rutin csodákat tud tenni.
  • A verseny előtti étkezésem rutinját is sikerült remekül kialakítani.
  • A verseny után azért kell még a néhány kilométer levezető futás, hogy segítsen a regenerációban.

IMG 8858 

A mai menüm 

Eddig 180 -200 gramm szénhidrátot ettem (CH-ként jelölöm ezután) + ha az edzésnek van extra CH igénye, de most megpróbálom néhány nap alatt fokozatosan lecsökkenteni max.150-160 grammig, hogy aztán jobban töltődjenek a glikogén raktárak az utolsó napokban. Már nem iszom koffeint és alkoholt sem. Utóbbi nem gond, de a koffein megvonása érdekes tapasztalat. Ajánlom mindenkinek, aki azt gondolja, hogy nem koffeinfüggő. 

Reggeli: zabkása mandula tejjel, fahéjjal + tea

Tízórai: nyers karalábé és sárgarépa

Ebéd: korianderes vörös lencse leves + spenót tükörtojással, és barna rizzsel

IMG 8859

Uzsonna: fél banán + málna + kókusztej turmix

Vacsora: padlizsánkrém Jókenyér zabpelyhes kenyérrel + paradicsom 

Utóvacsora: natúr zabkeksz lesz (Nairn’s oatcakes) 

 

Konyhatündérke lassan sztrájkolni fog, a jövő hétre már keresem az étel rendelést, mert sok feladatom lesz. 

IMG 8860

A mai edzésem 

Utolsó hosszú a verseny előtt, bemelegítéssel és levezetéssel 18,5 km a Margitszigeti futópályán. Jobban szeretek az erdőben futni, ahol egyébként szoktam, csak most a síkra és sebességre gyúrunk.

Az egyik legfontosabb szempont ma az volt, hogy figyeljek a sebesség fokozatos felépítésére. Pedig ezt már régóta tanulom. Néha még kicsi bikaként viselkedem, és fajjal megyek a falnak. Emellett a frissítést is teszteltük, próbálom belőni hogy legyen a versenyen. 

Regeneráció 

  • az elmúlt éjjel 9!!! órát aludtam
  • nyújtottam, hengereztem
  • mágnesterápiás kezelés a talpamon és a vádlimon
  • illóolajos fürdő a délutáni futás után

  

Holnap folytatás következik. 

Ha tetszett amit most tőlem olvastál, kérlek oszd meg a barátaiddal, és tarts velem legközelebb is! A "Feliratkozás a blogra" gombbal értesítést kaphatsz e-mailben a jövőben megjelenő bejegyzésekről, az "Airmid nyomában" Facebook oldalamon pedig rendszeresen olvashatsz posztokat egészségmegőrzés, sport  témában. 

A bejegyzésekre vonatkozó szerzői jogi nyilatkozatot a weboldal alján találod! 

Köszönöm, hogy velem tartottál!

0
Félmaratoni visszaszámlálás: 6
Félmaratoni visszaszámlálás: 8

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2017. december 18. hétfő
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.

Captcha kép