Élet. Minőség. Természetesen.

piacter fc
3 minutes reading time (605 words)

Újratervezés

Újratervezés

Egészség tanácsadói munkám legfőbb erényének azt tartom, hogy hiteles vagyok: úgy élek, azt teszem, amit a pácienseimnek is tanítok. Ezért most megosztom veletek, hogy a hétvégi futóversenyre eltervezett minden korábbi célkitűzésemet felülírtam, és az egészségemet helyeztem előtérbe. Nehéz döntés volt, de az egészségem megőrzése a legfontosabb, és ezáltal mutatok példát másoknak is. 

 

Hashimoto, az autoimmun pajzsmirigy betegség 

Autoimmun pajzsmirigy betegségem van, Hashimoto „barátommal“ 9 éve élünk együtt egymás ismeretében. Általában jól megvagyunk, de a pajzsmirigyem csökkent működése miatt 9 éve szedek thyroxin hormon pótlást. A rendszer nagyon kényes, évszakonként újrahangolást igényel, és a harmóniát nem mindig sikerül eltalálni. Finomhangolásra az endokrinológia pedig (elismerve összes érdemeit) sajnos nem képes. Legalább is én a saját bőrömön így tapasztalom, ezért szoktam kiegészítésként természetgyógyászati módszereket is alkalmazni.

Meleg évszakokban kevesebb hormon pótlásra van szükségem, hideg évszakokban többre. Ha kevés a thyroxin hormon, akkor elkezdek hízni, vizesedni, megváltozik az arcom, hullik a hajam, kiszárad a bőröm. Ha sok, akkor pedig túlzottá válik a verejtékezés (itt résen kell lennem, mert nálam a magas inzulinszint is tud ilyen tüneteket okozni), felgyorsul a pulzusom, megemelkedik a vérnyomásom, óriási megterhelés éri a szívemet.

 

A probléma

A tavasz idén gyorsan jött, a hőmérséklet pedig hirtelen vált tartósan magassá, és ez rendkívül megviselt. Elkezdtem csökkenteni a gyógyszer adagomat, de csak lassan, és körültekintően szabad, így a csökkentett dózis jótékony hatását még nem érzem. Helyette magas az alap pulzusom, és fizikai terhelés hatására, mint pl. a futás hirtelen és magasabbra emelkedik. Ez több okból sem jó:

1. Megterheli a szívemet – már sajnos érzem ennek hatásait, és a vérnyomásom emelkedni kezdett.

2. Rontja a teljesítményemet, hiszen magas pulzustartományban történő futásnál gyorsabban elfárad a szervezetem – ezt tapasztaltam is a tegnapi és az azelőtti tempó futásoknál.

3. Nem hatékony a zsírégetés sem, ami pedig mind a Hashimoto mind az IR szempontjából rendkívül fontos, hisz mindkét betegség velejárója a zsírszövetek indokolatlan mértékű gyarapodása.

4. Mélységesen csalódott vagyok, hiszen arra készültem, hogy vasárnap a Vivicittán a 2014-ben 10 km-en futott gyorsasági rekordomat megdöntsem. Tehát 4:44-es átlag kilométereknél kellene jobbat futnom.

 

A megoldás

1. Újratervezés! A gyorsasági rekordom megdöntését későbbre halasztom, helyette vasárnap pulzus kontrollal fogom futni a 10 km-t, és legfőbb célkitűzésem az lesz, hogy a pulzusomat kordában tudjam tartani! Nem mondom, hogy könnyű volt meghoznom ezt a döntést, de semmi sem fontosabb az egészségemnél, és nem fogom kockáztatni. (Mondjuk ma délelőtt az Öcsém is erősen sugalmazta, hogy ebbe az irányba kellene lépnem, tőle meg azért csak „félek“ egy kicsit.) 

FullSizeRender 2 masolata1 2

2. A gyógyszer adagomat már pár napja elkezdtem csökkenteni, és néhány hét elteltével nézetek laborértékeket, hogy jó helyen járok-e. (Bizonyos mértékű változtatásra van felhatalmazásom az endokrinológusomtól, és persze vele is egyeztetek majd.)

3. Az utolsó kardiológiai kivizsgálásom 9 éve történt, amikor elkezdtem a thyroxin hormon szedését. Szóval pont aktuális egy újabb, és kérni fogok terheléses EKG-t is, hogy tisztában legyek vele, hogyan, milyen keretek között futhatok biztonságosan.

4. HKO kezeléskre is elkezdtem járni, én úgy tapasztalom, hogy a finomhangolásban sokat segít. Ma volt akupresszúra, talpmasszázs, köpöly, és persze a gyógynövények is. Illetve a macskagyökérből készített Valeriana tablettát is jótékony hatásúnak találom amikor a pluzusom rendetlenkedik.

 

Boldog nem vagyok, de megnyugodtam, mert helyesen döntöttem.

Új kihívásokat pedig bármikor állíthatok még magam elé, MOST a jelenlegi kihívást kell megoldani! J

 

Ha tetszett amit most tőlem olvastál, kérlek oszd meg a barátaiddal, és tarts velem legközelebb is! A "Feliratkozás a blogra" gombbal értesítést kaphatsz e-mailben a jövőben megjelenő bejegyzésekről, az "Airmid nyomában" Facebook oldalamon pedig rendszeresen olvashatsz posztokat egészségmegőrzés témában, nyomon követheted a napi menümet és felkészülésemet a Vivicittára.

A bejegyzésekre vonatkozó szerzői jogi nyilatkozatot a weboldal alján találod!

Köszönöm, hogy velem tartottál!

 

Fotó: Kondoros Éva Katalin

0
Táplálkozási tippek futóversenyhez
IR barát pizza

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2019. április 25. csütörtök
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.

Captcha kép